• خانه
  • avatarپروفایل
فواید مصرف ماهی و میگو برای پیشگیری از بروز سرطان

فواید مصرف ماهی و میگو برای پیشگیری از بروز سرطان

1401/01/12دسته بندی: تغذیه و سلامتی 0

1401/01/12دسته بندی: تغذیه و سلامتی

انواع ماهی‌ها و میگو به عنوان یکی از مغذی‌ترین و مفیدترین غذاهای دریایی شناخته می‌شوند. از این رو بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه به مردم توصیه می‌کنند تا هر هفته حداقل یک تا دو وعده، از غذاهای دریایی بخصوص ماهی و میگو استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین فواید مصرف ماهی و میگو پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان دانسته می‌شود. از این رو ما نیز در این مطلب از فیش دلیوری قصد داریم به بررسی کامل و جامعی از فواید ماهی و میگو برای پیشگیری از بروز سرطان بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

چگونه مصرف ماهی و میگو باعث پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود؟

در واقع انواع غذاهای آبزی به خصوص ماهی و میگو ضد سرطان هستند و دلیل آن به خاطر برخورداری از مواد معدنی و مغذی بسیاری است که با مصرف آن‌ها این مواد وارد بدن شده و سیستم ایمنی انسان را تقویت می‌کند. در ادامه به بررسی موادی می‌پردازیم که با خوردن ماهی و میگو برای بدن تامین می‌شود:

 

سلنیوم

مصرف ماهی و میگو ضد سرطان است و مهم ترین دلیل آن وجود سلنیوم است. سلنیوم یک ماده معدنی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به همین دلیل برای بدن مفید است. از جمله از فواید حضور این ماده در بدن عبارت‌اند از:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی
  • جلوگیری از پیشرفت شبکه رگ‌های خونی که به سمت تومورها می‌روند

در واقع می‌توان چنین عنوان کرد که اصلی‌ترین دلیل خاصیت ضد سرطان آبزیان وجود ماده سلنیوم در آن‌ها است.

 

میزان سلنیوم در مصرف ماهی و میگو و سایر آبزیان دریایی

طبق آزمایش‌هایی که انجام شده، مشخص می‌شود که مصرف یک پرس ماهی، می‌تواند بین 40 الی 70 درصد نیاز افراد به سلنیوم را در طی یک هفته تامین کند. همچنین مصرف 80 گرم میگو آب‌پز شده تا 48 درصد از سلنیوم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

 

سایر مواد مغذی در ماهی و میگو

توجه داشته باشید که مصرف ماهی و میگو تنها با تامین سلنیوم از بروز سرطان پیشگیری نمی‌کند. بلکه این مواد غذایی سرشار از سایر مواد مغذی و معدنی برای بدن هستند. هر کدام از این مواد سهمی را در تقویت بدن و جلوگیری از ابتلا فرد به سرطان بر عهده دارند.

سایر مواد مغذی در ماهی و میگو که باعث پیشگیری از ابتلا فرد به سرطان می‌شوند عبارت‌اند از:

 

اسیدهای چرب امگا 3

پس از سلنیوم، امگا 3 فراوان‌ترین ماده‌ای است که در آبزیان وجود دارد و با مصرف آن این مواد وارد بدن می‌شود. یکی از دلایل اینکه ماهی و میگو ضد سرطان به شمار میروند به دلیل وجود این ماده است. امگا 3 که نوعی اسید چرب ضروری برای بدن انسان است.

اصلی‌ترین فایده این ماده کمک به استخوان سازی و تقویت سیستم عضلانی بدن دانسته می‌شود. شما با مصرف ماهی و میگو می‌توانید تا حد زیادی از امگا 3 بدنتان را تامین کنید.

 

 کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی بسیار تاثیر گذار بر حفظ سلامتی و عملکرد درست بدن است. از این رو هر چقدر میزان دریافتی کلسیم بدن بیشتر باشد، سلامت آن نیز تضمین شده و از ابتلا به بیماری‌های مختلف به خصوص انواع مختلف سرطان در امان می‌ماند.

در بین انواع مختلفی از ماهی‌ها، ماهی‌های سالمون و ساردین نیز میزان قابل توجهی کلسیم دارند. با تامین کلسیم مورد نظر بدنتان علاوه بر جلوگیری از ابتلا به سرطان، استخوان و دندان‌های سالمی نیز خواهید داشت.

 

 ویتامین B12

ویتامین b12 نقش اساسی در تشکیل گلبول‌های قرمز، متابولیسم سلولی، عملکرد عصبی و تولید DNA داشته و در ماهی، میگو و سایر غذاهای آبزی به وفور یافت می‌شود. این ماده با دارا بودن خواص بسیار زیادی از ابتلا فرد به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان‌های مغز استخوان و خون پیشگیری می‌کند.

 

ویتامین A

یکی از دلایلی که مصرف ماهی و میگو ضد سرطان به شمار می رود، وجود ویتامین A است. ویتامین A  ای که در بدن ماهی و میگو وجود دارد یکی از موادی است که تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا فرد به بیماری‌های مختلف به خصوص سرطان دارد. وجود ویتامین A در بدن باعث توقف رشد غیرطبیعی سلول‌هایی می‌شود که می‌توانند مخرب باشند و سرطان ایجاد کنند.

 

ویتامین D

ویتامین D دارای خواصی نظیر جلوگیری از بیماری MS، تقویت استخوان‌ها، کاهش آسیب به چشم‌ها، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها و ... است. با اینکه از راه‌های مختلفی نظیر مصرف مکمل، قرارگیری در معرض نور خورشید و ... می‌توانید ویتامین D مورد نیاز بدنتان را تامین کنید، مصرف غذاهای دریایی به خصوص انواع مختلف ماهی و میگو می‌تواند نقش بسیار موثری در تامین ویتامین D مورد نیاز بدنتان داشته باشد.

 

ویتامین  E

متخصصان تغذیه و پزشکان به افراد توصیه می‌کنند تا با مصرف ماهی و میگو، ویتامین E و سایر ویتامین‌های موجود در آن را تامین کرده و از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.

دریافت کافی ویتامین ای (E) برای سلامتی بسیار ضروری بوده و وجود این ماده برای عملکرد بدن بسیار موثر است. مصرف ماهی و میگو به عنوان یکی از بهترین منابع تامین کننده ویتامین E دانسته می‌شود. این ویتامین عملکرد اعضای مختلف بدن را تقویت کرده و از سلول‌های موجود محافظت می‌کند.

 

مواد معدنی فسفر و منیزیم

فسفر و منیزیم از جمله مواد معدنی به حساب می‌آیند که وجود آن‌ها در بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا فرد به بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. یکی از مهم‌ترین فوایدی که وجود مواد معدنی به خصوص فسفر و منیزیم در بدن دارند، ایجاد سپر ایمنی در برابر ابتلا به انواع مختلف سرطان‌ها هستند.

شما می‌توانید با مصرف هفتگی ماهی و میگو، مواد معدنی مورد نیاز بدنتان را تا حد زیادی تامین کرده و از ابتلا به هر بیماری به خصوص سرطان در امان بمانید. مصرف ماهی و میگو باعث می‌شود تا این مواد در کنار سلنیوم، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن به طور طبیعی در مقابل تومورهای سرطانی در امان باشد.

 

مقدار مصرف هفتگی غذاهای دریایی

برای آنکه از سرطان به دور باشید بهتر است غذاهای دریایی را به مقدار زیر در طول هر هفته استفاده کنید:

  • حداقل یک وعده در هفته ماهی بخورید (200 گرم برای هر فرد)
  • حداقل یک پرس میگو مصرف کنید (بین 80 الی 120 گرم برای هر فرد)

 

چه نوعی از ماهی و میگو ضد سرطان هستند؟

در واقع تمامی انواع ماهی و میگوهایی که خوراکی هستند و مصرف می‌شوند، دارای مواد مغذی هستند که در این مقاله به آن اشاره کردیم، تنها مقدار این مواد در هر نوع از ماهی و میگو متفاوت است. اما به طور کلی می‌توان گفت همه انواع ماهی‌ها و میگوها برای پیشگیری از ابتلا به سرطان مفید بوده و ویژگی ضد سرطان بودن مختص به چند گونه خاص نمی‌شود.

 

سخن پایانی

امروزه فواید ماهی و میگو برای پیشگیری از بروز سرطان برای کسی پوشیده نیست و پزشکان و متخصصان تغذیه تاکید دارند که مردم در هر هفته حداقل یک بار از آن‌ها استفاده کنند. بنابراین لازم است برای بهره مند شدن  از خواص این غذاهای دریایی بی نظیر هفتگی حداقل 200 گرم ماهی و بین 80 الی 120 گرم میگو مصرف کنید.

مصرف ماهی، میگو و سایر غذاهای دریای به دلیل سرشار بودن از سلنیوم، امگا 3، انواع ویتامین B، ویتامین D، منیزیوم، کلسیم و ... باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای کارکرد قلب، مغز و سایر اعضای بدن نیز بسیار مفید هستند. به همین دلیل است که که آن ها را ضدسرطانی می دانند.

 

و اما سخن آخر!

تازه ترین ماهی و میگو را می توانید از فیش دلیوری تهیه نمایید و از خواص ضدسرطانی آن بهره ببرید.

شما می توانید از هر جای ایران و همین حالا تازه ترین ماهی و میگو را با خرید اینترنتی و آنلاین از فیش دلیوری سفارش دهید. با بیست سال سابقه، اینجا در فیش دلیوری همیشه تازگی و اصالت محصول، روش های متنوع پاک کردن، بسته بندی های وزنی متنوع و مخصوص جهت بهینه ماندن محصول تا مقصد، بهترین قیمت، تخفیفات متنوع، تضمین مرجوعی محصول و تحویل در کوتاه ترین زمان اولویت ماست.

0 امتیاز

اولین نفری باشید که نظر میدهید.

0 دیدگاه

تازه‌ترین ماهی‌ها با تخفیف‌های وسوسه انگیز!

همین حالا میخرم
  • bazar
  • sibcheh

فیش دلیوری، بهترین فروشگاه اینترنتی ماهی و میگو!

فیش دلیوری برترین مرکز و فروشگاه جهت خرید آنلاین انواع ماهی و میگو می باشد. شرکت دریابازار نصف جهان با هدف در دسترس قرار دادن محصولات دریایی مرغوب و تازه برای مردم در سراسر ایران فیش دلیوری را راه اندازی نموده است.نمایش بیشتر
رسالت فیش دلیوری ترویج مصرف محصولات دریایی، افزایش مصرف سرانه این محصولات در راستای ارتقای سلامت جامعه و تحویل آسان انواع ماهی های تازه با بسته های مطمئن در درب منازل مشتریان می باشد. شما در فیش دلیوری می توانید بصورت آنلاین انواع ماهی های تازه همچون ماه شیر، ماهی شوریده، ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی سرخو، ماهی سنگسر، ماهی تن، ماهی کفشک، ماهی هامور، ماهی بیاح، ماهی طلال، ماهی شورت، ماهی شهری، ماهی راشگو، ماهی صبیتی، میش ماهی، ماهی چمن، ماهی زبان، ماهی صافی، ماهی قباد، ماهی باراکودا (چنگو)، طوطی ماهی، ماهی سی بریم (شانک)، ماهی مقوا و... ، انواع میگوهای تازه همچون شاه میگو، میگو درشت، میگو متوسط و میگو کوچک، میگو سر تیز و همچنین محصولات دیگری نظیر سالمون، قزل آلا، لابستر، خاویار، انواع ادویه ها و طعم دهنده و... را تهیه نمایید.نمایش کمتر