• خانه
  • avatarپروفایل
افزایش ایمنی بدن با مصرف ماهی و میگو

افزایش ایمنی بدن با مصرف ماهی و میگو

1401/01/19دسته بندی: تغذیه و سلامتی 0

1401/01/19دسته بندی: تغذیه و سلامتی

سبک زندگی ارتباط بسیار موثری با ایمنی بدن ما دارد. سبک زندگی شامل فاکتورهایی همچون خواب باکیفیت، فعالیت بدنی، تغذیه سالم و سلامت روان است. همان طور که می بینید یکی از مهم‌ترین این فاکتورها تغذیه سالم است.

یک رژیم غذایی سالم باید انرژی کافی، درشت مغزی و ریز مغزی‌های مورد نیاز را به بدن شما برساند. دو دسته از مواد غذایی که متخصصان تغذیه بر مصرف آنها تاکید دارند ماهی و میگو است. غذاهای دریایی مثل میگو و ماهی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت سیستم ایمنی بدن را دارند.

لازم به ذکر است که برخی از ریزمغذی‌ها همچون ویتامین ها و امگا 3 به سختی از سایر مواد غذایی به دست می‌آیند و معمولا بدن با کمبود این مواد مواجه است. به همین دلیل قرار دادن ماهی و میگو در برنامه غذایی بسیار ضروری است.

در این مطلب از فیش دلیوری به شما خواهیم گفت که چرا مصرف ماهی و میگو منجر به افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

 

اسیدهای چرب امگا 3

یکی از مهم‌ترین عوامل در تقویت سیستم ایمنی بدن اسیدهای چرب امگا 3 هستند. بدن قادر به ساخت این اسیدهای چرب نیست و در نتیجه باید از طریق رژیم غذایی آن را جذب کند. منابع امگا 3 محدود هستند و در نتیجه معمولا بدن با کمبود این اسیدهای چرب مواجه است. یکی از بهترین منابع امگا 3 ماهی و میگو است.

 

اسیدهای چرب DPA و EPA

دو دسته از اسیدهای چرب امگا 3 که نقش مفید و ضروری آنها در بدن اثبات شده است، اسیدهای چرب DPA و EPA هستند. این مواد نقش ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارند. التهاب می‌تواند باعث ایجاد و یا تشدید بسیاری از بیماری‌ها شود. این اسیدهای چرب به طور کلی در مواد غذایی به خوبی یافت نمی‌شوند.

 

ویتامین D

بسیاری از مقالات به نقش ویتامین D در عملکردهای مختلف بدن پرداخته‌اند و نقش کمبود آن با بیماری‌های مختلفی مشخص شده است. در واقع یکی از ضروری‌ترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین دی است.

ویتامین D در تراکم استخوان، انقباض عضلات، تنظیم هورمون‌ها، متابولیسم و... عملکرد مهمی دارد. علاوه بر نقش ویتامین D در پیشگیری از بیماری‌ها و عملکرد ارگان‌های مختلف بدن، کمبود آن می‌تواند منجر به ایجاد استرس و افسردگی شود. شایان ذکر است که استرس سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. میگو و ماهی منبع بسیار خوبی برای دریافت ویتامین D مورد نیاز است.

 

سلنیوم

یکی دیگر از موادی که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد سلنیوم است. این ماده معدنی در تولید آنزیمی به نام گلوتاتیون پراکسیداز نقش دارد. عملکرد این آنزیم در دفع مواد زاید و مخرب از بدن است. همچنین در مقابله با عوامل بیماری زا از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها نیز نقش دارد. در نتیجه افزایش ایمنی بدن با ماهی و میگو از طریق دریافت سلنیوم امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که میزان سلنیوم در میگو و ماهی بیشتر از گوشت قرمز و مرغ است. هر 120 گرم میگو و ماهی می‌تواند 80 درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی را به خوبی تامین کند.

 

ویتامین E

یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها در بدن ما ویتامین E است. این ویتامین در مواد بهداشتی دست و صورت استفاده می‌شود؛ زیرا این ماده با خاصیت آنتی اکسیدانی خود جلوی فعالیت برخی رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و اثر مخرب آنها را خنثی می‌کند. در واقع کمبود این ویتامین باعث کاهش رشد و تولید سلول‌های ایمنی بدن در افراد می‌شود.

یکی از دلایل افزایش ایمنی بدن با ماهی و میگو دریافت این آنتی اکسیدان است. مصرف میگو و ماهی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث جوان سازی و شادابی پوست نیز می‌شود.

 

ویتامین A

این ویتامین نیز نقشی حیاتی در بسیاری از ارگان‌ها و عملکردهای بدن دارد. از جمله آنها می‌توان به شبکیه چشم، پوست، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی اشاره کرد. در واقع این ویتامین در ساختار غشا وجود دارد که جزو اولین خط‌های دفاعی بدن در برابر عوامل بیماری زا به شمار می‌آید. میگو و ماهی منبعی بسیار غنی از این ویتامین محسوب می‌شوند.

 

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B تقریبا در تمامی عملکردهای بدن نقش دارند. بسیاری از پزشکان برای مقابله با بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین ب کمپلکس یا آمپول‌هایی همچون نوروبیون تجویز می‌کنند. باید بدانید که همواره دریافت ویتامین و مواد معدنی از مواد غذایی و رژیم غذایی سالم نسبت به دریافت آنها از قرص و مکمل ارجحیت دارد.

 

زینک

ماده معدنی زینک یا روی جهت کارکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ضروری است. همچنین در بهبود و ترمیم زخم‌ها نیز نقش دارد. این ماده در تمام سلول‌های بدن وجود دارد. زینک به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا در برابر باکتری‌ها و ویروس‌های مهاجم مقابله کند. همچنین سلول‌ها جهت ساخت پروتیین و بازسازی DNA به روی نیاز دارند.

افزایش ایمنی بدن با ماهی و میگو به دلیل مقادیر خوب زینک امکان پذیر است. این ماده معدنی در ماهی‌هایی چون ساردین، سالمون و فلوند به فراوانی یافت می‌شوند.

 

منبع خوب پروتیین

دریافت پروتیین به صورت روزانه برای همه افراد چه در سن رشد، بزرگسالان و سالمندان ضروری است. پروتیین در تولید و بازسازی عضلات، تکثیر انواع سلول‌های بدن از جمله سلول‌های ایمنی، هورمون‌ها، جذب مواد غذایی و بسیاری از عملکردهای دیگر بدن نقش دارد.

نقش پروتیین در تقویت سیستم ایمنی بدن تولید آنتی بادی‌ها و ایمنوگلوبین هاست. هنگامی که عوامل بیماری زا به بدن وارد شوند سیستم ایمنی آنتی بادی ترشح می‌کند که به شناسایی ویروس و باکتری کمک می‌کند. در نتیجه دریافت کافی پروتیین برای مقابله با عوامل بیماری زا ضروری است.

 

آهن

یکی از ریزمغذی‌هایی که بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها در سن باروری به کمبود آن دچار هستند آهن است. کمبود آهن موجب ضعف، خستگی، اختلال خواب و تضعیف سیستم ایمنی می‌شود. آهن در تولید گلبول‌های قرمز و همچنین سلول‌های ایمنی نقش دارد.

 

کاهش وزن و تناسب اندام

یک رژیم غذایی سالم و دستیابی به وزن مناسب باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. در واقع ارتباط وزن ناسالم و چاقی با بسیاری از بیماری‌ها از جمله کووید، آنفولانزا، فشارخون، بیماری‌های خود ایمنی، قلبی و عروقی و ... اثبات شده است.

ماهی و میگو نه تنها از چربی‌های مضری که در غذاهایی همچون فست فودها یافت می‌شوند عاری هستند بلکه منبعی غنی از اسیدهای چرب مفید و ضروری همچون امگا 3 به شمار می‌آیند. در نتیجه جزیی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شوند و با کمک به کاهش وزن و تناسب اندام می‌توانند سبب تقویت سیستم ایمنی شوند.

 

سخن پایانی

تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با بسیاری از بیماری‌ها از جمله میکروارگانیسم‌هایی همچون ویروس، باکتری و قارچ‌ها ضروری است. یکی از مهم‌ترین راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن تغذیه سالم و تامین درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های ضروری است.

طبق نظر کارشناسان تغذیه یکی از بهترین مواد غذایی که مقدار گسترده‌ای از ویتامین‌ها و املاح را به بدن می‌رساند غذاهای دریایی است. افزایش ایمنی بدن با مصرف ماهی و میگو به دلیل دارا بودن مواد مفید و کمیابی همچون امگا 3، ویتامین E و ویتامین D امکان پذیر است.

همچنین در ماهی ریز مغذی‌های دیگری از جمله آهن، سلنیوم، زینک و ویتامین‌های گروه B نیز یافت می‌شود که در این مطلب از فیش دلیوری به توضیح کامل و نقش آنها در بدن پرداخته‌ شد.

 

فیش دلیوری با داشتن بیش از بیست سال سابقه فعالیت در مجموعه دریابازار، از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده تا بهترین بستر فروش آنلاین ماهی و میگو را برای شما کاربران گرامی فراهم نماید.

شما می توانید از هر جای ایران و همین حالا تازه ترین ماهی و میگو را از فیش دلیوری سفارش دهید. اینجا در فیش دلیوری همیشه تازگی و اصالت محصول، روش های متنوع پاک کردن، بسته بندی های وزنی متنوع و مخصوص جهت بهینه ماندن محصول تا مقصد، بهترین قیمت، تخفیفات متنوع، تضمین مرجوعی محصول وتحویل در کوتاه ترین زمان اولویت ماست.

0 امتیاز

اولین نفری باشید که نظر میدهید.

0 دیدگاه

تازه‌ترین ماهی‌ها با تخفیف‌های وسوسه انگیز!

همین حالا میخرم
  • bazar
  • sibcheh

فیش دلیوری، بهترین فروشگاه اینترنتی ماهی و میگو!

فیش دلیوری برترین مرکز و فروشگاه جهت خرید آنلاین انواع ماهی و میگو می باشد. شرکت دریابازار نصف جهان با هدف در دسترس قرار دادن محصولات دریایی مرغوب و تازه برای مردم در سراسر ایران فیش دلیوری را راه اندازی نموده است.نمایش بیشتر
رسالت فیش دلیوری ترویج مصرف محصولات دریایی، افزایش مصرف سرانه این محصولات در راستای ارتقای سلامت جامعه و تحویل آسان انواع ماهی های تازه با بسته های مطمئن در درب منازل مشتریان می باشد. شما در فیش دلیوری می توانید بصورت آنلاین انواع ماهی های تازه همچون ماه شیر، ماهی شوریده، ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی سرخو، ماهی سنگسر، ماهی تن، ماهی کفشک، ماهی هامور، ماهی بیاح، ماهی طلال، ماهی شورت، ماهی شهری، ماهی راشگو، ماهی صبیتی، میش ماهی، ماهی چمن، ماهی زبان، ماهی صافی، ماهی قباد، ماهی باراکودا (چنگو)، طوطی ماهی، ماهی سی بریم (شانک)، ماهی مقوا و... ، انواع میگوهای تازه همچون شاه میگو، میگو درشت، میگو متوسط و میگو کوچک، میگو سر تیز و همچنین محصولات دیگری نظیر سالمون، قزل آلا، لابستر، خاویار، انواع ادویه ها و طعم دهنده و... را تهیه نمایید.نمایش کمتر