• خانه
  • avatarپروفایل
طرز تهیه فیش اند چیپس با ماهی شیر

طرز تهیه فیش اند چیپس با ماهی شیر

1401/02/12دسته بندی: دستور پخت ها 0

1401/02/12دسته بندی: دستور پخت ها

فیش ‌اند چیپس یکی از غذا‌های دریایی معروف کشور انگلستان است. این غذا یک نوع فست فود به حساب می‌آید که متشکل از فیله ماهی سرخ شده و سیب زمینی است.

شما می‌توانید به راحتی این غذای پرطرفدار را به سادگی در منزل خود درست کنید و از خواص بی نظیر ماهی بهره ببرید. فیش ‌اند چیپس برای کودکانی که از بو و طعم ماهی بدشان می‌آید هم یک غذای دلچسب و محبوب خواهد بود.  

در این مطلب فیش دلیوری قصد داریم طرز تهیه فیش ‌اند چیپس با ماهی شیر که یکی از خوش خوراک‌ترین ماهی­های جنوب است را به شما آموزش دهیم.  

 

مواد لازم برای تهیه فیش ‌اند چیپس با ماهی شیر 

برای تهیه فیش ‌اند چیپس مواد زیر احتیاج دارید.

 

فیله ماهی شیر: به تعداد لازم 

روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

سیب زمینی خلالی: به میزان لازم 

آب گازدار و دلستر کلاسیک: به میزان لازم

نمک و فلفل: به میزان لازم

نشاسته ذرت: 55 گرم 

آرد: 55 گرم 

بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری

 

 

 

مراحل تهیه فیش ‌اند چیپس با ماهی شیر 

برای تهیه فیش ‌اند چیپس به سبک رستورانی طبق مراحل زیر پیش بروید:

 

آماده‌سازی مواد اولیه 

برای تهیه فیش ‌اند چیپس ابتدا 2 قاشق غذاخوری آرد را همراه با بیکینگ پودر و نشاسته ذرت در یک ظرف بریزید و آن‌ها را مخلوط کنید. حالا نمک و فلفل را به مقدار لازم به مخلوط اضافه کنید.

در مرحله بعدی باید ابتدا دلستر کلاسیک را به مرور به مخلوط داخل ظرف اضافه کنید و همزمان مواد را هم بزنید. بعد از دلستر کلاسیک باید آب گازدار را به مخلوط اضافه کنید و آن را هم بزنید. حالا مواد اولیه شما آماده است و باید به مدت نیم ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا سفت شود.  

 

آماده‌سازی سیب زمینی 

در مرحله بعد باید سیب زمینی‌های خلالی را با آب سرد آبکش کنید. سپس قابلمه را با آب سرد پر کنید و سیب زمینی‌ها را درون آن قرار دهید و بگذارید قابلمه بر روی گاز بجوشد.

سیب زمینی‌ها باید حدود 4 دقیقه درون قابلمه بمانند. بعد از گذشت 4 دقیقه به آرامی سیب‌زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید و آن‌ها را بر روی یک دستمال بچینید و در یخچال بگذارید.  

 

آماده‌سازی فیله 

در این مرحله از تهیه فیش اند چیپس، نوبت سرخ کردن فیله ماهی شیر است. ابتدا فیله‌های ماهی را بر روی یک دستمال قرار دهید تا آب آن گرفته شود. همچنین قبل از سرخ کردن می‌توانید مقداری بر روی فیله‌ها نمک بپاشید تا طعم‌شان بهتر شود.

سپس موادی که در ابتدا آماده کرده‌اید را از یخچال خارج کنید و فیله ها را یکی یکی درون آن بغلتانید و در ماهیتابه دارای روغن سرخ کردنی قرارشان دهید. تا زمانی که دو طرف فیله‌ها ترد و طلایی شود (حدود 8 دقیقه).

بعد از گذشت 8 دقیقه و سرخ و طلایی شدن، فیله‌ها را از روغن در بیاورید و بر روی یک دستمال کاغذی یا روغن گیر قرار دهید تا روغن آن گرفته شود.  

 

سرخ کردن سیب زمینی 

اکنون وقت آن است که سیب زمینی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها درون ماهیتابه سرخ کنید. سیب زمینی‌ها بین 4 تا 5 دقیقه به طور کامل ترد و طلایی می‌شوند.

فیش ‌اند چیپس با ماهی شیر شما آماده است و می­توانید از میل کردن آن لذت ببرید! فیله‌های ماهی را به همراه سیب زمینی‌ها درون یک ظرف قرار دهید و بسته به سلیقه خود آن را دورچین کنید.

 

سخن آخر

در این مطلب از فیش دلیوری طرز تهیه فیش‌ اند چیپس با ماهی شیر به روش رستورانی را به شما آموزش دادیم. تهیه فیش اند چیپس با استفاده از ماهی‌های دیگر هم امکان‌پذیر است؛ اما ماهی شیر به دلیل طعم و بافت فوق‌العاده و پخت خوب خود، محبوبیت بیشتری دارد.

بنابراین، پیشنهاد می کنیم برای تهیه فیش اند چیپس از ماهی شیر استفاده نمایید!

فراموش نکنید که فیش ‌اند چیپس با روغن فراوان سرخ می شود و برای افرادی که رژیم غذایی مخصوصی دارند، مناسب نمی باشد. اما نمی توان از خواص ماهی موجود در این فست فود دریایی نیز گذشت!

 

تازه ترین ماهی شیر برای تهیه فیش اند چیپس را از فیش دلیوری تهیه نمایید!

 

شما می توانید از هر جای ایران و همین حالا تازه ترین ماهی و میگو را با خرید اینترنتی و آنلاین از فیش دلیوری سفارش دهید. با بیست سال سابقه، اینجا در فیش دلیوری همیشه تازگی و اصالت محصول، روش های متنوع پاک کردن، بسته بندی های وزنی متنوع و مخصوص جهت بهینه ماندن محصول تا مقصد، بهترین قیمت، تخفیفات متنوع، تضمین مرجوعی محصول و تحویل در کوتاه ترین زمان اولویت ماست.

0 امتیاز

اولین نفری باشید که نظر میدهید.

0 دیدگاه

تازه‌ترین ماهی‌ها با تخفیف‌های وسوسه انگیز!

همین حالا میخرم
  • bazar
  • sibcheh

فیش دلیوری، بهترین فروشگاه اینترنتی ماهی و میگو!

فیش دلیوری برترین مرکز و فروشگاه جهت خرید آنلاین انواع ماهی و میگو می باشد. شرکت دریابازار نصف جهان با هدف در دسترس قرار دادن محصولات دریایی مرغوب و تازه برای مردم در سراسر ایران فیش دلیوری را راه اندازی نموده است.نمایش بیشتر
رسالت فیش دلیوری ترویج مصرف محصولات دریایی، افزایش مصرف سرانه این محصولات در راستای ارتقای سلامت جامعه و تحویل آسان انواع ماهی های تازه با بسته های مطمئن در درب منازل مشتریان می باشد. شما در فیش دلیوری می توانید بصورت آنلاین انواع ماهی های تازه همچون ماه شیر، ماهی شوریده، ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی سرخو، ماهی سنگسر، ماهی تن، ماهی کفشک، ماهی هامور، ماهی بیاح، ماهی طلال، ماهی شورت، ماهی شهری، ماهی راشگو، ماهی صبیتی، میش ماهی، ماهی چمن، ماهی زبان، ماهی صافی، ماهی قباد، ماهی باراکودا (چنگو)، طوطی ماهی، ماهی سی بریم (شانک)، ماهی مقوا و... ، انواع میگوهای تازه همچون شاه میگو، میگو درشت، میگو متوسط و میگو کوچک، میگو سر تیز و همچنین محصولات دیگری نظیر سالمون، قزل آلا، لابستر، خاویار، انواع ادویه ها و طعم دهنده و... را تهیه نمایید.نمایش کمتر