• خانه
  • avatarپروفایل
طرز تهیه سالاد تن ماهی

طرز تهیه سالاد تن ماهی

1401/02/29دسته بندی: دستور پخت ها 4

1401/02/29دسته بندی: دستور پخت ها

امروزه سالاد‌ها به جزء جدایی‌ناپذیر وعده‌های غذایی تبدیل شده اند و اغلب افراد وجود آن را در میز غذا الزامی می‌دانند. از سویی تهیه سالاد در آشپزی امروز به کاری تخصصی تبدیل شده و مواد تشکیل دهنده برخی سالاد‌ها به‌گونه‌ای است که از آن‌می‌توان به عنوان یک وعده غذایی کامل و سالم استفاده کرد.

سالاد تن ماهی یکی از سالادهای لذیذ و پرطرفداری است که در سراسر دنیا با روش‌های گوناگون تهیه و سرو می‌شود.

در این مطلب قصد داریم دستور تهیه این سالاد مقوی و متفاوت را به شما آموزش دهیم. با ما تا انتهای این نوشتار همراه شوید...

 

سالاد تن ماهی: آسان، لذیذ، مقوی

این سالاد در مناطق مختلف بسته به ذایقه و نوع رژیم غذایی با مواد اولیه متنوعی تهیه می‌شود. اصولا افرادی که از رژیم غذایی کم‌چرب پیروی می‌کنند، می‌توانند برخی مواد مانند سس مایونز یا نمک را به میزان کمتری به آن اضافه کنند.

 

مواد مورد نیاز سالاد تن ماهی

این مواد برای 2 تا 3 نفر کافی است.

تن ماهی (180 یا 200 گرمی): یک عدد

سیب‌زمینی متوسط: 2 عدد

خیار شور کوچک: 5 عدد

شوید تازه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

سس خردل: یک قاشق غذاخوری

ماست غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

لیموترش تازه: به میزان دلخواه

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه سالاد تن ماهی

برای تهیه اغلب سالاد‌ها بهتر است مواد اولیه را به اندازه مورد نیاز خرد کرده و در ظروف جداگانه کنار بگذاریم. سپس در انتهای کار، تمام مواد را مخلوط کنیم.

به این ترتیب نخست تن ماهی را در ظرف آبی روی اجاق گذاشته و به مدت 20 دقیقه می‌جوشانیم. سپس روغن موجود در تن ماهی را با استفاده از آبکشی کوچک جدا نموده و ماهی‌های درون آن را ریش می‌کنیم.

در ظرف دیگری سیب‌زمینی‌ها را پخته و به‌صورت نگینی خرد کرده و کنار می‌گذاریم.

خیارشور‌ها را به‌صورت نگینی (کمی ریز‌تر از سیب‌زمینی) خرد کرده و در ظرفی جداگانه قرار می‌دهیم. شوید‌های تازه را نیز با کاردی تیز خرد می‌کنیم.

در کاسه‌ای بزرگ نمک، فلفل، آب‌لیموترش، سس مایونز، سس خردل و ماست را ریخته و کاملا مخلوط می‌کنیم. پس از یکدست شدن سس، مواد خردشده و آماده را به آن اضافه کرده و به‌آرامی به‌صورتی که مواد له نشوند، با استفاده از دو قاشق یا لیسک مخلوط می‌کنیم.

در انتها با استفاده از سلفون روی سالاد را پوشانده و در یخچال می‌گذاریم. پس از یک ساعت که طعم مواد به خورد هم رفت، سالاد را در ظرف دلخواه پذیرایی ریخته و سرو می‌کنیم.

 

نکات و فوت و فن تهیه سالاد تن ماهی

همیشه تفاوت میان غذاهای خوشمزه با نمونه‌های معمولی، فوت و فن‌هایی است که آشپز حین کار انجام می‌دهد.

در مورد سالاد ماکارونی نیز می‌توان با اعمال چند نکته ظریف سالادی باکیفیت و خوشمزه تهیه نمود.

  • سالاد را با استفاده از دو قاشق مخلوط کنید تا مواد آماده‌شده خصوصا سیب‌زمینی و ماهی له نشوند.
  • برای پایین آوردن کالری این سالاد می‌توانید از ماست موسیر به‌جای سس مایونز استفاده کنید.
  • به جای شوید می‌توان از جعفری نیز در این سالاد استفاده نمود.
  • قرار دادن زیتون و آبلیموی اضافه در کنار سالاد، می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن طعم این سالاد کمک کند.

 

خواص سالاد تن ماهی

این روز‌ها مواد به‌کار رفته در بسیاری از سالاد‌ها، آنقدر مقوی و کامل هستند که می‌توانند نیاز روزانه ما را به برخی مواد تامین کنند.

مواد اصلی به‌کار رفته در سالاد ماکارونی که شامل تن ماهی، سیب‌زمینی و سس مایونز است، سرشار از اسید‌های چرب امگا3، پروتیین، آهن، ویتامین B12، ید و کربوهیدرات است که همگی برای بدن سودمند بوده و به رشد و تقویت اندام‌های مختلف بدن کمک می‌کند.

 

و در پایان...

این روز‌ها اغلب خانواده‌ها به سلامت و ارزش غذایی خوراکی‌های مصرفی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. سالاد تن ماهی یکی از کامل‌ترین سالاد‌هایی است که از آن می‌توان به‌عنوان میان‌وعده و یا وعده اصلی بهره برد.

مصرف ماهی در کنار مواد دیگر این سالاد می‌تواند سلامتی و نشاط را میهمان خانه‌های شما کند.

4 امتیاز

اولین نفری باشید که نظر میدهید.

0 دیدگاه

تازه‌ترین ماهی‌ها با تخفیف‌های وسوسه انگیز!

همین حالا میخرم
  • bazar
  • sibcheh

فیش دلیوری، بهترین فروشگاه اینترنتی ماهی و میگو!

فیش دلیوری برترین مرکز و فروشگاه جهت خرید آنلاین انواع ماهی و میگو می باشد. شرکت دریابازار نصف جهان با هدف در دسترس قرار دادن محصولات دریایی مرغوب و تازه برای مردم در سراسر ایران فیش دلیوری را راه اندازی نموده است.نمایش بیشتر
رسالت فیش دلیوری ترویج مصرف محصولات دریایی، افزایش مصرف سرانه این محصولات در راستای ارتقای سلامت جامعه و تحویل آسان انواع ماهی های تازه با بسته های مطمئن در درب منازل مشتریان می باشد. شما در فیش دلیوری می توانید بصورت آنلاین انواع ماهی های تازه همچون ماه شیر، ماهی شوریده، ماهی حلوا سفید، ماهی حلوا سیاه، ماهی سرخو، ماهی سنگسر، ماهی تن، ماهی کفشک، ماهی هامور، ماهی بیاح، ماهی طلال، ماهی شورت، ماهی شهری، ماهی راشگو، ماهی صبیتی، میش ماهی، ماهی چمن، ماهی زبان، ماهی صافی، ماهی قباد، ماهی باراکودا (چنگو)، طوطی ماهی، ماهی سی بریم (شانک)، ماهی مقوا و... ، انواع میگوهای تازه همچون شاه میگو، میگو درشت، میگو متوسط و میگو کوچک، میگو سر تیز و همچنین محصولات دیگری نظیر سالمون، قزل آلا، لابستر، خاویار، انواع ادویه ها و طعم دهنده و... را تهیه نمایید.نمایش کمتر